خوشبختانه نسبت به چند سال پیش تعداد وبلاگهایی که در مورد مهاجرت مینویسند بیشتر شده. منهم سعی میکنم بنویسم ولی متفاوت. مدل خاص خودم. شاید کسی استفاده کرد.


۱۳۹۱ بهمن ۱۱, چهارشنبه

امروز با یکی سر کانادا رفتن بحثم شد....
نه اینکه این آدم رو من هر ماه نمیبینم و هر ماه هم همین بحث تکراری رو نداریم از اون جهت عرض میکنم.
ایشون هردفعه اصرار دارن که به بنده ثابت کنن کار مزخرفی میکنم که میخوام برم کانادا و بهترین کار موندن در ایران و نون و ماست خود را خوردن است.
و من همیشه سری درتایید صحبتهای ایشان تکان میدهم که مبادا فکر کنن اشتباه میکنن....
ولی امروز از این حال و حوصله ها نداشتم... نه اینکه خودم بیخیال شدم کلا از اون نظر یهو رگ غیرت کاناداییم باد کرد....
خلاصه گرد و خاکی کردیم اساسی....
میگه آسه برو آسه بیا کاری به کار کسی نداشته باش همینجا زندگیت رو بکن ....
و صد البته که این حرفها جواب نداره.... ولی امروز بنده دیگه قاطی کرده بودم....
بهش میگم اول اینکه آسه بری و آسه بیای و کار نداشته باشی هم به کارت کار دارن.
دوم اینکه آینده و اقتصاد و سیاست رو که ولش کنی امنیت اجتماعی نیست....
سوم اینکه آدمها باهم فرق میکنن... شرایطشون امکاناتشون سن و سالشون و سلایق و علایقشون....
چهارم اینکه شما هی برای من مثال نقض نیار از فک و فامیلت که رفتن آمریکا و پشیمون شدن....
پنجم اینکه:
من نمیخوام برم امریکا... من پسردایی و دختر عمه و فلان وفلان تو نیستم... من وابستگی عاطفی ندارم... من همه ی فک و فامیل و دوستای صمیمیم خارج از ایرانن.... و در آخر اینکه من دارم بین بد وبدتر انتخاب میکنم و توی این سالها یه بار هم شده بگم اونور بهشته؟
بابا بیخیال من بشو....
برای اولین بار برگشت گفت راست میگی حق با توئه!!!!!!!!

۳ نظر:

amir hossein - ghahshenood گفت...

har kasi in majara ro az dide khodesh tafsir mikone . benazaram adam be ghezavate digaran nabayad kar dashte bashe

ویدا گفت...

آنی جونم رفتی بسلامتی خونه جدید ؟
ولش کن دختر همه مون یه جورایی از این مدل آدمها دور و برمون داریم .

رها گفت...

خوب همۀ ما کم و بیش این دوران رو گذروندیم . باور کن صدی نود اونهایی که هی ساز " کانادا بده " واسه من جور میکردن حالا دلی دلی میپرسن : چه جوری میشه بیاییم ؟ یعنی انقدر شرایط مزخرف و یه جورایی ترسناک شده که کمتر کسی به " موندن و نرفتن " فکر میکنه . به خصوص بچه دارها .

کلاً هم اگر چه که خیلی عالیه آدم از تجربیات و نصایح دیگران استفاده کنه ولی صلاح خویش خسروان دانند ، خلاص .