خوشبختانه نسبت به چند سال پیش تعداد وبلاگهایی که در مورد مهاجرت مینویسند بیشتر شده. منهم سعی میکنم بنویسم ولی متفاوت. مدل خاص خودم. شاید کسی استفاده کرد.


۱۳۹۱ آذر ۲۳, پنجشنبه

هزینه دادگاه برای کبکی ها ی مرحله فدرال روشن شد



هزینه دادگاه برای کبکی های مرحله فدرال روشن شد

۲۳ آذر ۱۳۹۱    علی مختاری
در چند روز گذشته در حال چک و چانه زدن به چند شرکت حقوقی بودم  و در نهایت با یکی از آنها به توافق رسیدم که اطلاعات دقیق آنرا در پستهای بعدی خواهم نوشت و وکلایی هم که درگیر پرونده خواهند بود معرفی خواهند شد. تلاش کردم بهترین امکان را ایجاد کنم و  وکلای مجربی را درگیر این دعوا بکنم.
حاصل این مذاکرات این شد که این گروه از وکلا به جای ۵۰۰ نفر برای شروع با ۱۰۰ نفر موافقت کردند. هزینه ورود به دعوا برای پرونده های نیروی متخصص ۵۰۰ دلار و برای پرونده های کارآفرینی؛ خوداشتغالی و سرمایه گذاری ۸۰۰ دلار تعیین شد. هزینه ای معادل ۵۰ دلار هم باید برای هر پرونده تمبر باطل کرد به این ترتیب حضور در این دعوا برای متقاضیانی که پرونده نیروی متخصص دارند ۵۵۰ دلار و برای پرونده های تجاری ۸۵۰ دلار هزینه دارد و شرط شروع دعوا نیز اعلام آمادگی دست کم ۱۰۰ نفر است.
دوستان علاقمند به یازده بند زیر که برخی از آنها قبلا هم در این پست مطرح شده است توجه کنند و تا همه مطلب را هم نخوانده اید تماس نگیرید:
۱- هزینه مورد توافق بسیار منطقی است و با توجه به قیمت کار وکلا در کانادا بسیار ناچیز است و کمتر از این ممکن نیست البته می دانم هزینه ای است که برای بسیاری از متقاضیان پرداختش آسان نیست ولی چاره چیست.
۲- تنها افرادی می توانند به دعوا بپیوندند که پرونده کبک داشته اند و در مرحله فدرال هستند و فایل نامبر فدرال آنها مربوط به قبل از ۲۰۱۲ است یعنی حتما تاریخ آن باید ۲۰۱۱ یا ۲۰۱۰ باشد  و البته اگر کسی قبل از آن هست (که بعید می دانم باشد) هم می تواند در شکایت باشد.
۳- به ماهیت شکایت توجه کنید. این شکایتی است به دادگاه فدرال برای الزام وزیر به رسیدگی به پرونده متقاضی که در شکایت شرکت می کند بنابراین به محتوای پرونده مربوط نمی شود و بنده و یا وکیلی که پرونده را به دادگاه می برد نماینده شما در برابر اداره مهاجرت نیستیم و تنها وکیل محترم؛ شما را در برابر دادگاه فدرال نمایندگی می کند. پس توجه کنید که وکالت پرونده شما در اداره مهاجرت منتقل نمی شود.
۴- با وجود اینکه این شکایت با حضور حداقل ۱۰۰ نفر شروع می شود ولی یک شکایت گروهی که به آن Class Action Law Suit می گویند نیست. پرونده هر کس مستقل در دادگاه فایل می شود و شماره پرونده می گیرد هر چند ممکن است خود دادگاه به شکایتهای رسیده یک جا رسیدگی کند.
۵- رای دادگاه تنها د رمورد کسانی که شکایت می کنند نافذ است و به این معنی نیست که اگر این دعوا برنده شد همه افراد این گروه بهره می برند البته باز این به معنی آن نیست که اگر وزیر محکوم شد منعی در رسیدگی به غیر شاکیان داشته باشد. ممکن است وی پس از این الزام دادگاه بخواهد به غیر شاکیان هم هم زمان رسیدگی کند و چیزی مانع او نیست.
۶- مانند همه دعاوی حقوقی دیگر در همه جای دنیا هیچ تضمینی برای موفقیت پرونده نیست هر چند استدلال قوی است. هزینه پرداختی برای نفس اقدام است و هیچ نتیجه ای تضمین نشده و در صورت رد دعوا از سوی قاضی هیچ حقی برای شرکت کنندگان ایجاد نمی شود.
۷- در پاسخ به افرادی که نگران اثر بد بر پرونده مهاجرتی خود هستند تاکید می کنم که شرکت در این دعوا هیچ اثر منفی بر پرونده شما نخواهد داشت. بی تفاوتی و بی عملی ماست که اثر بد دارد.
۸- این دعوا از دعاوی مشابه در مورد گروه ۳۸ گانه فدرال قوی تر است چرا که در این مورد دولت کبک هم یک پای ماجراست و طرح دعوا در دادگاه و سر و صدای مطبوعاتی پای دولت کبک را هم به پشتیبانی از کسانی که CSQ داده است به داستان باز می کند. عملا وزیر با تاخیر در صدور ویزاها دولت کبک را هم به بازی گرفته است ولی مسوولین کبک هنوز به عمق ماجرا آگاه نیستند و این حکم بیدارباش دارد. از سوی دیگر اقدامات مطبوعاتی هم پیش بینی شده است و به محض رسیدن پرونده ها به دادگاه یکی از روزنامه های بسیار معتبر آنرا مفصل پوشش خواهد داد.
۹- تلاش خواهد شد پرونده به محض پایان تعطیلات ژانویه به دادگاه سپرده شود بنابراین زمان بندی به شکل زیر خواهد بود:
- کسانی که علاقمند به شرکت در دعوا هستند لازم است از امروز تا ۲۰ دسامبر به نشانی canpars@icloud.com ایمیل بزنید و در موضوع ایمیل خود بنویسند Quebec Mandamus این شامل دوستانی که پیش از این نیز ایمیل زده بودند می شود. دلیل این تکرار این است که بتوانیم برای آنهایی که با اطلاعات اعلام شده در این پست مایل هستند با ما همراه شوند بسته راهنمای مربوطه را ارسال کنیم. این بسته شامل لیست مدارک مورد نیاز؛ فرم نمایندگی وکیل کانادایی؛ چگونگی پرداخت و نیز چگونگی ارسال مدارک خواهد بود. 
-  در صورتی که تا ۲۰ دسامبر دست کم از ۱۰۰ نفر ایمیل با موضوع اعلام شده دریافت شد از ۲۰ دسامبر تا ۲۲ دسامبر بسته راهنما برای متقاضیان در پاسخ به ایمیلی که فرستاده اند ارسال می شود و لازم است از ۲۲ تا ۲۶ دسامبر مدارک و نیز فیش پرداخت وجه از طریق ایمیل به نشانی که اعلام خواهد شد فرستاده شود. 
- در صورتی که تا ۲۰ دسامبر به تعداد مورد نظر ایمیل دریافت نشود در این صورت برای شروع دعوا مشکل خواهیم داشت و اگر قرار باشد ادامه دهیم از نظر وکلا هزینه متفاوت خواهد بود که البته قابل فهم است. کم تعداد بودن دعوا هم البته برد کار مطبوعاتی را کم می کند.
۱۰- تاکید می کنم شرکت کنپارس در این میان نقشی ندارد و این تلاشی است شخصی که برای کمک به دوستان وارد آن شده ام . برای من نفع مالی در آن نیست و از هم اکنون می دانم که مورد بغض و غضب دوستان زیادی قرار می گیرم ولی چه باک. به من لطف کنید و با دفاتر و نیز روشی غیر از آنچه اینجا اعلام شده است تماس نگیرید.
۱۱- جزییات بیشتر در این زمینه در همین وبلاگ اعلام خواهد شد. سوالات خود را هم در قالب کامنتزیر همین مطلب مطرح کنید.

۲ نظر:

ویدا گفت...

مرسی آنی جون که خبر رو گذاشتی .

ویدا گفت...

یه اشکالی داشت درستش کردم و دوباره گذاشتمش . بهاین کار میگن بی تربیتی !!!!!
پس چرا نمی نویسی که خوش هم میگذرونی فقط مارو تو روزهای گهی ات شریک میکنی بدجنس .